Photoshop Action (.atn) Dosyaları Nasıl Kurulur ve Çalıştırılır?

.atn uzantılı action dosyaları Photoshop’un son versiyonlarında otomatik olarak kurulabilmektedir. Yani Photoshop açıkken dosyanın üzerine iki kere tıklamanız yeterli olacaktır. Eğer Photoshop’un eski versiyonlarını manuel kurulum yapabilirsiniz.

İlk olarak “C:\Program Files\Adobe\Adobe Photoshop CSx\Presets\Actions” klasörü action dosyalarının eklenmesi gereken yerdir.

“Kurulumu yaptım fakat hala action nasıl kullanılır bilmiyorum” diyorsanız..

Dosyanızı buraya taşıdıktan sonra Photoshop’a girerek Window > Actions diyerek ilk olarak pencereyi açın. Listelenen menüde kurulumunu yaptığınız action gözüküyorsa seçin, sonrasında ise hemen altta bulunan Play tuşuna basın. Action çalışacak ve fotoğrafa efektleri uygulayacaktır.

Eğer açılan menüde yüklediğiniz action gözükmüyorsa aynı kutunun sağ üstünde bulunan oku tıklayarak Load Action seçeneğini tıklayın ve .atn dosyasını yükleyin.



  • ozan

    şifre istiyor

    • Şifre isteyen nedir? Yalnış yere yazdınız herhalde.

  • 2 gündür bunu arıyorum. Çok teşekkürler

  • alican

    slm öncelikle ben dün 15 gb lık actions filter font falan bütün eklentilerini indirdim bazıları exe uzantılı bunları nasıl kurucam 😀

    • EXE uzantılılar klasik otomatik setup dosyaları. Çift kurup kurabilirsiniz. Yüksek ihtimal direk Photoshop ile açacaktır.

  • mstf

    Ben cs5e actionsu yukledım fakat otomatik yapıyor ben bunun manuel olmasını istiyorum nası yapabilirim bi yardımcı olursanız

  • Özgür

    Cs6 ANT`yi kabul etmiyor. hangi sürüm gerekli?

  • Özgür

    .atn yi kabul etmiyor yani.